Sokker

32407-40

Strikket sokker til pappa og mamma.

Rdruss 2006

32407-39

Lillebror er russ i år, og da må jeg lage russegenser. Strikker i Hauk, garnet som vist nok skal være vannavstøtende. Det må testes!
Genseren strikkes etter egen design, alt mønster/skrift strikkes i relieff (diskresjon må vite), russegutten har bestemt at den skal ha glidelås foran, og det skal jeg sette i. Strikker armene med raglansfelling slik at den skal være behagelig også under en eventuell russedress. Storesøster tenker på alt! Når genseren er ferdig skal jeg legge ut bilde av russegutten på catwalken!

Brodert lper og kaffeduk

32407-34

Jeg er ingen venn av broderinålen. Dette settet ble til en regnfull sommer etter at broderipakken ble kjøpt inn en påske i det forrige århundre. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det gikk med en lang vinter også før settet ble såpass ferdig at jeg kunne gi det til mamma.

Tovet hatt i Fritidsgarn

32407-33

Kåpen har selvfølgelig tilhørende hatt

Kpen sett bakfra

32407-32


Strikket kpe i Fritidsgarn og Kitten Mohair

32407-31

Denne kåpen strikket jeg til mamma høsten 2004. Den er 3/4 lang, 2 store knapper på venstre skuler, skjult lukking med trykknapper langs siden, stikklommer foret med flees og deilig krage i Kitten Mohair.
Kåpen er tovet flere ganger i maskinen på 60 grader med flytende OMO og en omgang med skyllemiddel til slutt. Dette var den første kåpen jeg strikket og det var så morsomt at det har blitt flere etterhvert.

Genser

32407-30

En skigenser strikket i Juvel, den lykkelige eier er min bror.

Enda et sett nisser som venter p julekvelden

Enda et sett nisser som venter p julekvelden
 
Allen nissene mine er helt spesielle, det lages ikke 2 like nisser. Selv tinnknapper og spenner lager jeg selv på et verksted i nabobyen.


Nissefar og nissemor

32407-28


En liten inspirasjon fra hjerte

En liten inspirasjon fra hjerte

Små stoffhjerter, aplikert og påsatt sløyfer i silkeband, bast og trepynt.
Til inspirasjon fra hjerte til hjerte....

En herlig gjeng full av ablegyer og liv

32407-24

Så fint av skogsarbeiderne har lagt igjen så myyye tømmer, her kan smånissene leke og gjemme seg hele dagen lang.....

Nissemor

32407-23

Enda ei nissemor dukker opp ved ei granrot, hun er kanskje bekymret for sine små som er så nysgjerrig på damen i sportstøy som forstyrrer skogens ro......

Ei lite nissejente....

Ei lite nissejente....

Ei lita nissejente har dristet seg litt vekk fra nissemor....

De fulgte etter meg helt frem til Grisemyr

De fulgte etter meg helt frem til Grisemyr

Og da dukket nissemor og nissefar også opp.

Flere nisser....

Flere nisser....

En hel flokk smånisser i mosen.....

Nisser i hele skogen...

32407-19

Dette paret satt på en stubbe og ante fred og ingen fare da jeg kom plystrende: "På låven sitter nissen"..
Akkurat, selv ikke nissene trodde på det....

Da jeg mtte nissene....

Da jeg mtte nissene....


Sten nisser....

32407-17

Da jeg snudde meg på stien, så jeg rett på dette søte unge paret som satt i lyngen.....

Egen designet kpe i Fritidsgarn med Puddel krave/mansjetter

 Klikk på bilde for større bilde

Kåpen sett forfra, hatten er også strikket og tovet.

Egen designet kpe i Fritidsgarn med Puddel krave/mansjetter

32407-11

Kåpen er strikket i Fritidsgarn og kokt i vaskemaskin, den har legg bak, stikklommer, og stor krave og mansjetter strikket  i Puddel

Egen designet genser i Tove og Kitten Mohair

Egen design genser

Genser strikket i Tove og Kitten Mohair, bolen er tovet  og ermene i ribbestrikk.
Aldeles skjønn å ha på

Tovet sjal i Finull fra Ramuagarn, norwegian blue

32407-7

Sjalet er strikket i rillestrikk, la opp 200 masker og felte 1 maske i en side annen hver omgang til det ikke var flere igjen. Lett fuktet og tovet i tørketrommel

Rallarhatt og selbuvotter

32407-6

Hatten er strikket i Heilo og kokt i maskinen, tykk og god.
Vottene er strikket i et fint hjemmespunnet ullgarn kjøpt på et marked i Østfold et sted

Sndagens raggsokkproduksjon

32407-5

Høstens raggsokkproduksjon er i full gang. Noen er bortbestilt og andre havner under et og annet juletre.
Det går i tradisjonell raggegarn, tresko og raumaragg.

Jakke i Juvel, falsk patent og twinnstrikk, ikke ferdig!!

32407-4


Skjerf, strikket p Strikke-cafe p Lillestrm

32407-3


Smykker

32407-2


Strikket og tovet pledd, Finull fra Raumagarn

Strikket pledd, Finull fra Raumagarn

Dette var morsomt å lage, strikket først 1 stor trekant, plukket opp masker, strikket til en kjempestor trekant, plukket opp masker igjen til enda en megastor trekant, for så å plukke opp masker og strikke en siste trekant samtidig som jeg strikket det hele sammen. Uberørt av nåler! Stort og varmt å lage, stort og varmt å bruke.

Velkommen

Velkommen til min blogg!

Her vil jeg legge ut mine håndarbeider for inspirasjon og salg.
Bilder av ferdige prosjekter vil bli lagt ut fortløpende.